کاربرد های نرم افزار فتوشاپ

بازدید: 1099 بازدید

 

کاربرد های نرم افزار فتوشاپ

 آیا میدانید فتوشاپ چه کاربردهای دارد:

فتوشاپ یک نرم افزار حرفه ای ویرایشگر عکس است. شما با نرم افزار محبوب Adobe Photoshop میتوانید  تصاویر  خود را به شکل زیبا و دلخواه  ویرایش کنید . این نرم افزار  قدرتمند شرکت Adobe به شما این اجازه را می دهد  تا  تصاویر خود را به راحتی دستکاری ، برش و تغییر اندازه دهید و یک اثر جدید خلق نمایند . این نرم افزاربیشتر در میان عکاسان و طراحان گرافیک  محبوب است. از کاربردهای فت.شاپ می توان به ویرایش عکس های پرسنلی ، طراحی پوستر های تبلیغاتی ، کارت های ویزیت ، بنر ها ، سربرگها ، رابط گرافیکی نرم افزار ها ، جلد نشریات ،  تیتراژ فیلم ها ، محیط گرافیکی سایت ها و….. اشاره کرد.

فتوشاپ با چندین مد رنگی سر و کار دارد:

مد رنگی RGB مخصوص نمایشگر

مد رنگی LAB

مد رنگی CMYK مخصوص چاپ

مد رنگی سیاه و سفید

مد رنگی Bitmap

مد رنگی Duotone

 

 

طراحان وب سایت:

 

خوب شاید این سوال براتون پیش بیاد که ما چرا باید بیایم برای طراحی قالب سایت از نرم افزار فتوشاپ استفاده کنیم؟ جواب بسیار ساده است : خوب طراحی یک قسمت گرافیکی با یک نرم افزار گرافیکی بسیار ساده تر از کد نویسی هستش . درسته که همین قسمت گرافیکی بعدا باید به کد تبدیل بشه اما ما با استفاده از فتوشاپ اول براحتی قسمت های گرافیکی سایت رو طراحی میکنیم تا در موقع کدنویسی دچار سردرگمی نشیم و یک دید بازتری به قالب سایت داشته باشیم.

 

طراحان گرافیک :

طراحان گرافیک میتوانند با این نرم افزار مفهوم هدف خودرا چه در زمینه تبلیغات و چه در زمینه اطلاع رسانی بیان کنند. این نرم افزار قدرتمند طراحان گرافیک را با دنیایی از انواع رنگها ، ابزارهای ویرایش عکس، فیلترهای حرفه ای آشنا می سازد . دیگر نیازی نیست برای طراحی یک کارت هدیه ، طرح برای تی شرت و همچنین طراحی سریع یک لوگو برای راه اندازی شرکت و یا حتی برای طراحی کارت های کسب و کار خود از نرم افزارهای دیگری استفاده نمایید. همه و همه در فتوشاپ امکان پذیر است .

 

 

کاربرد فتوشاپ در عکاسی:

عکاسان حرفه ای برای ثبت تصاویر زیبا و منحصر به فرد معمولاً از لنزها و فیلتر های مخصوص عکاسی استفاده می کنند. اما این برای ایجاد عکس های خلاقانه و منحصر به فرد کافی نیست و اکثر عکاسان دست به دامن فتوشاپ می شوند تا تغییرات دلخواه خود مانند انواع روتوش های حرفه ای، ویرایش تصاویر ،ترکیب تصاویر، تغییر پس زمینه و … را انجام دهند. بوسیله ی فتوشاپ حتی می توان عکس های سیاه و سفید قدیمی را به عکس های رنگی تبدیل نمود.

نرم افزار فتوشاپ بر اساس لایه ها کار می کند و با استفاده از این ویژگی نرم افزار فتوشاپ می توان با ایجاد تغییر در تنظیمات لایه های مختلف موجود در تصویر، میزان وضوح تصاویر را افزایش داد و تصاویری با وضوح و کیفیت بیشتر را ایجاد نمود. یکی از بهترین کاربرد های فتوشاپ برای عکاسان و به خصوص عکاسانی که در آتلیه ها کار می کنند این است که بوسیله ی فتوشاپ می توانند عیوب عکس ها را برطرف کنند و آن ها را طبق سلیقه ی خود تغییر دهند تا عکسی بدون نقص و زیباتر داشته باشند.