با پریمیر تدوینگر حرفه ای شوید…

بازدید: 1114 بازدید

معرفی نرم افزار پریمیر

پریمیر در صدر برترین نرم افزار های تدوین است.  پریمیر پرو برنامۀ نرم افزاریِ کاربردی است که برای ویرایش فایل های ویدئویی بر روی رایانه های ویندوز دار و یا mac OS بکار و برای ویرایش فایل های ویدئویی، تبلیغاتی، تلویزیونی، و ویدئوهای آنلاین بکار می رود.  این نرم افزار برای ویرایش فیلم در سال 2003 میلادی منتشر شد. با دانلود نرم افزار پریمیر می‌توان تصاویر مجسم شده در ذهن را به بهترین نحو ممکن در کامپیوتر پیاده‌سازی کرد.

نرم افزار پریمیر پرو از حالت سه بعدی پشتیبانی می‌کند و این ویژگی باعث می‌شود که علاوه بر یک صفحه بتواند پس زمینه یا پیش زمینه آن را نیز ویرایش کرد. ویژگی‌ها و امکانات نرم افزار پریمیر به قدری کامل است که فیلمسازان حرفه‌ای در سطوح بالا فیلمسازی از همین برنامه برای تدوین فیلم‌های خود استفاده می‌کنند. پریمیر رابط کاربری منطقی و منظمی دارد و به همین خاطر، حتی کاربران مبتدی نیز می‌توانند کار با آن را یاد بگیرند. مخصوصا افرادی که قبلا تجربه کار با فتوشاپ یا سایر برنامه‌های شرکت ادوبی را داشته باشند، خیلی زودتر با رابط کاربری پریمیر آشنا می‌شوند و به آن عادت می‌کنند

پریمیر یک نرم افزار ویرایش ویدیو از شرکت ادوبی می باشد و برای تدوین از آن استفاده می شود. ویرایش یا تدوین فیلم به مجموعه کار هایی گفته می شود که با دستکاری و چینش دوباره فایل ها و تصاویر جدید در کنار هم محصولی نو و جدید را خلق می کند. در نهایت باید گفت همان طور که فتوشاپ در فیلد خود پیشتاز است، ادوبی پریمیر هم در این فیلد پیشتاز است.این برنامه بیشتر برای افراد حرفه‌ای مناسب است که می‌خواهند تغییراتی فراتر از ویرایش‌های ساده را انجام دهند. به کمک نرم افزار پریمیر پرو می‌توانید نوار خام ویدیو را به اثر سینمایی تماشایی تبدیل کنید. این نرم افزار با سایر محصولات ادوبی نیز به خوبی در ارتباط است و این موضوع به کاربران این برنامه کمک می‌کند تا اطلاعات و اثر مد نظر را بدون اینکه وقفه‌ای در کارشان ایجاد شود، بین نرم افزارهای مربوطه جابه‌جا و ویرایش کرده و محصولی خلاق تولید کنند.

این برنامه مخصوص ویرایش فیلم می‌باشد. با استفاده از این برنامه ویدئو را در وضوح بسیار بالا یعنی حداکثر ۱۰۲۴ در ۸۱۹۲ ‌می‌توانید ویرایش کنید. همچنین می‌توانید صوت مربوط به فیلم را نیز ویرایش کنید. Premiere Pro از افزونه صوتی VST نیز پشتیبانی می‌کند. ساختار پریمیر به گونه‌ای است که برای وارد کردن یا خروجی گرفتن از یک پروژه سرعتی فراتر از Quick Timeیا DirectShow را ایجاد می‌کند. 

کاربردهای نرم افزار پریمیر چیست؟

  • داشتن سرعت بالا در ویرایش و تدوین فیلم
  • طراحی گرافیک و توسعه وب سایت
  • ایجاد جلوه‌های صوتی و تصویری در فیلم
  • پشتیبانی از بیشتر فرمت‌ها مانند SWF
  • امکان ویرایش clip های صوتی و تصویری و ترکیب آنها با هم
  • داشتن یکسری از ابزارها مانند ویرایش و مونتاژ فیلم، ویرایش و درج صدای فیلم
  • ذخیره فیلم با فرمت و کیفیت مدنظر کاربر
  • امکان درج متن و زیرنویس روی فیلم
  • سازگاری کامل بانرم افزار افترافکت و سایر نرم افزار ادوبی
  • سازگاری کامل با معروفترین نرم افزار فتوشاپ

ساخت تیزرهای تبلیغاتی با پریمیر:

یکی از متداول‌ترین و پرسودتربن راه‌های کسب درآمد با نرم افزار پریمیر، ساخت تیزرهای تبلیغاتی است. هر کسب وکاری، چه بزرگ باشد و چه کوچک، برای معرفی خود به مشتریانش نیاز به تبلیغات دارد. حالا برای اینکه توجه مخاطب را جذب کنیم، باید ویدیوهای جذاب به او نشان بدهیم. به همین خاطر است که اکثر شرکت‌ها و کسب و کارها به دنبال ساخت ویدیوهای کوتاه و تاثیرگذار برای معرفی خود و محصولات‌شان هستند. پس با یادگیری پریمیر و کمی وقت گذاشتن روی معرفی خودتان می‌توانید مشتری‌های زیادی پیدا کرده و درآمد قابل توجهی از همین راه داشته باشید.

 

ساخت کلیپ جشن ها و موزیک ویدیو:

به‌جز تبلیغات، مورد دیگری که همیشه و در هر شرایطی مشتری خودش را دارد، ساخت کلیپ عروسی و جشن است. این کار به قدری سودآور است که حتی تدوین‌گرهای حرفه‌ای نیز در اوقاتی که مشغول پروژه‌های سینمایی یا تبلیغاتی نباشند، انجامش می‌دهند. همچنین ساخت موزیک ویدیو که این روزها خیلی هم رواج پیدا کرده، با استفاده از پریمیر انجام می‌شود.

ایجاد پروژه جدید در پریمیر

با اجرای برنامه پریمیر پرو پنجره welcome to adobe premiere pro ظاهر می شود که در قسمت پایین آن سه آیکون با نام های (new project ) برای ایجاد پروژه جدید ، (openproject ) برای باز کردن پروژه از قبل ذخیره شده، (help ) برای استفاده از راهنمای برنامه وجود دارد.در بالای این پنجره در زیر قسمت Recent projects لیستی از پروژه هایی که قبلا” ذخیره ظاهر می شود. در پنجره New project و سپس نام پروژه و محل ذخیره پروژه خود در قسمت Location به سه تب اصلی General و Scratch Disks و Injest Settings می رسد.تب General به تنظیمات عمومی پروژه خود دسترسی دارد که به میزان ادیت و کیفیت پروژه پردازش کارت گرافیک سیستم بستگی دارد. تب Scratch Disks این قسمت عمل ذخیره سازی هریک از کارهای پریمیر را در قسمتی از هارد سیستم  مشخص میکند.تمام پروژه ها از این قسمت ذخیره میشود به قسمت Recent خواهند رفت در همان محل ذخیره پروژه قرار خواهند گرفت.

پروکسی ها در پریمیر

 یکی از کاربردی ترین مراحل پریمیر که  این مرحله برای کسانی که قدرت سیستم آنها بالاست کاربرد چندانی ندارد زیرا هدف از Ingest Setting درواقع کاهش موقتی کیفیت فیلمهای خام و در نتیجه افزایش سرعت پردازش برای کارهای تدوین می باشد که می توانید پس از اتمام مراحل تدوین با غیرفعال کردن حالت موقتی پروکسی های خود و فیلم‌ها  را با کیفیت بسیار بالا رندر گیری کنید.

با دانلود پروژه های آماده پریمیر تدوین فیلم خود را حرفه ای تر و به کار خود سرعت دهید شما می توانید انواع پروژه های آماده را در سایت ودره دانلود کنید.