فایل موشن گرافیک mogrt چیست؟ آموزش اجرا پسوند mogrt پریمیر

بازدید: 2695 بازدید

 MOGRT چیست؟

Mogrt مخفف Motion Graphics Template است و یک انیمیشنی که از Adobe After Effects صادر شده است.فایل های mogrt در واقع پِرِست هایی هستن که با نرم افزار افترافکت ساخته می شود .یک MOGRT شامل یک الگوی گرافیکی حرکتی است که توسط After Effects برای استفاده در Premiere Pro ایجاد شده است. این عناصر گرافیکی ، مانند متن و اشکال را ذخیره می کند و شامل اطلاعات طرح و حرکت برای هر یک از عناصر است. فایلهای MOGRT معمولاً برای عناوین  ، اسلیت ها ، زیرنویس ها  استفاده می شوند.از الگوهای MOGRT برای کارآمدتر کردن تولید  موشن گرافیک با مضامین و محتوای مشابه استفاده می شود. این الگوها در After Effects ایجاد شده است که یک برنامه ویدیویی با گرافیک حرکتی است ، برای باز شدن و قرار دادن در یک پروژه در Premiere Pro  قرار می گیرد. افتر افکت دارای قالب های پیش فرض برای بسته های اخبار و بازی های ویدیویی است. این الگوهای MOGRT در پوشه “Essential Graphics” که در پوشه  “Adobe After Effects CC” نصب است قرار دارد.

کاربرد MOGRT در پریمیر

بدون شک Adobe Premiere  یک نرم افزار خارق العاده برای ویرایش پروژه شما است ، اما محدودیت های خود را دارد. عناصر متحرک در Premiere می توانند چالش برانگیز باشند.خوشبختانه ، Adobe یک راه حل در قالب Premiere Pro MOGRT دارد. MOGRT ها می توانند بدون نیاز به یادگیری برنامه جدید ، به ویراستاران Premiere Pro اجازه دهند تا به نمونه کوچکی از آنچه After Effects می تواند انجام دهند ، دسترسی پیدا کنند. حتی اگر نحوه استفاده از افتر افکت را بلد باشید ، MOGRT می تواند در وقت شما صرفه جویی کند و ویرایش مجدد آن را به یک قطعه کوچک تبدیل کند.

فایل های MOGRT در برابر AEP

پرونده aep پروژه ای است که فقط در افتر افکت باز می شود. روشهای مختلفی برای کار بین After Effects و Premiere Pro وجود دارد ، مانند اتصال پویا ، اما  mogrt تنها روشی است که شما برای آن نیازی به دانش قبلی درباره افتر افکت ندارید. درعوض ، می توانید آنها را در Premiere بارگذاری کرده و تمام ویرایشهای خود را در آنجا انجام دهید.

فایل Mogrt چیست؟

الگوهای Motion Graphics (فایل های mogrt) فایل های مجزا هستند که کلیه تنظیمات،جلوه ها و دارایی ها را برای اعمال گرافیک متحرک در جدول زمانی Premiere Pro شما در خود دارند. فایل های Mogrt به خودی خود باز نمی شوند زیرا برای دسترسی به تنظیمات آنها باید در Premiere Pro نصب شوند.

فایل های MOGRT در افتر افکت چگونه ساخته می شود ؟

روی “Window” در نوار بالا کلیک کنید و “Essential Graphics” را انتخاب کنید.و Essential Graphics Panel روی پروژه شما ظاهر می شود. اگر فضای آن بسیار باریک است ، آن را بکشید.مطمئن شوید که برگه “Browse” در صفحه گرافیکی ضروری شما انتخاب شده است و روی نماد “+” در پایین کلیک کنید.

یک پنجره باز می شود ، بنابراین یک الگویmogrt را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کرده و “Open” را کلیک کنید.

و mogrt وارد شده در انتخاب شماست.

با کلیک روی “File” در نوار بالا ، یک توالی ایجاد کنید و “New” >> “Sequence” را هدایت کنید.

الگوی mogrt را که اخیراً به پنل گرافیکی ضروری وارد کرده اید را به جدول زمانی خود بکشید.

وقتی روی الگو mogrt در جدول زمانی کلیک می کنید ، برگه “ویرایش” در صفحه گرافیکی ضروری باز می شود تا بتوانید آن را ویرایش کنید.

 

باز کردن فایل های MOGRT در افترافکت 

 

 

نحوه وارد کردن فایل های MOGRT به Premiere Pro